Du kan sende inn din mva-melding, ferdig utfylt direkte til Altinn fra DNB Regnskap. Først må du ha satt opp Datasystem i Altinn, les mer her
Når du skal levere din skattemelding til Altinn må du gjennom 3 steg.
NB! fungerer kun for standardoppgaven, en endringsoppgave eller tilleggsoppgave må du levere manuelt i Altinn.
Steg 1 - Ferdigstill rapport
Når du er ferdig med å føre alle salg og utgifter for perioden og rapporten er klar velger du "ferdigstill rapport"
Steg 2 - Send inn skattemelding
Skattemeldingen er nå klar til sendes inn til Altinn.
Følg stegene under:
- Velg "Send inn nå" for å sende direkte inn til Altinn, eller ikonet til høyre for "Send inn nå" for å sende inn manuelt
- Legg inn din Altinn datasystem ID som du har fått ved opprettelse av datasystem i Altinn, dette trenger du kun å gjøre første gang
- Legg inn ditt Altinn datasystem passord, dette trenger du kun å gjøre første gang
- Velg "Lagre"
- Legg inn ditt personlige brukernavn som du har opprettet i Altinn, dette trenger du kun å gjøre første gang
- legg inn ditt passord
- Velg "Bruk Altinn kodebrev" eller "Hent kode via SMS"
- Legg inn kode mottat på SMS eller fra kodebrev
- Velg "Send inn"
Integrasjonen med Altinn er nå ferdig satt opp og Mva-meldingen er nå sendt inn. Denne ligger i innboksen din hos Altinn ferdig utfylt. Husk at du også må godkjenne og signere meldingen i Altinn.
Manuell betaling:
1. Logg inn i nettbanken og utfør betalingen
2. Registrer betalingen i DNB Regnskap ved å trykke på "Registrer en ny betaling"
3. Velg konto og dato